Cravo

  • 1
    Criação de marca / Brand creation
  • 2
    Grid de construção da marca / Brand construction grid
  • 3
    Versão com assinatura e grid de construção / Signature and construction gird version
  • 4
    Versões da submarca ALL Fire / ALL Fire sub-brand versions. (Sub-brand – Primary version, Sub-brand – Secondary Version, Sub-brand – Label)
  • 5
    Versões da submarca ALL Fire / ALL Fire sub-brand versions. (Vertical version, Horizontal version)
  • 6
    Padronagens com ilustrações / Patterns with illustrations
  • 7
    Cartão de visita / Business card
  • 8
    Cartazes / Posters
  • 9
    Cartazes / Posters
  • 10
    Cartazes / Posters
  • 11
    Livro de receitas ALL Fire / ALL Fire recipe book
  • 12
    Livro de receitas ALL Fire / ALL Fire recipe book
  • 13
    Aplicativo / App
  • 14
    Processo / Process

ALL Fire

Branding / Graphic Design / Visual Identity

  • CLIENTE: ALL
  • DATA: 2015
  • EQUIPE: Carol Peixoto, Deborah Isnard, Patricia Clarkson, Susana Liu, Fernanda Xavier, Marcas com Sal

ALL é a marca registrada dos produtos do chef André Lima de Luca, conhecido internacionalmente como especialista em carnes e churrasco. Fomos convidados para criar sua marca e identidade visual, além do projeto gráfico de seu primeiro livro: ALL Fire.

PROCESSO_
A ideia era reforçar graficamente a proposta de uma culinária saborosa e prática, com métodos e ingredientes ao alcance de todos, em que o mais importante era reunir família e amigos à mesa. Para valorizar a intensidade desses momentos, escolhemos uma tipografia bold, arredondada e proprietária, sofisticada nos detalhes, neutra o suficiente para dialogar com os elementos que compõem cada subproduto. Ilustrações feitas à mão completavam a ideia de marca-convite, acessível e caseira, reafirmando que todos são bem-vindos a compartilhar cada prato. Especificamente para ALL Fire, criamos todo seu projeto gráfico, diretrizes fotográficas e de tom de voz, além dos textos da introdução e orelha do livro.

 

ALL is the registered brand of chef André Lima de Luca’s products, who is internationally known as a specialist in meat and barbecue. We were invited to create his brand and visual identity, as well as the graphic design of his first book: ALL Fire.

PROCESS_
The idea was to graphically reinforce the proposal of a tasty and practical way of cooking, with methods and ingredients with easy access to all, in which the most important thing was to gather family and friends around the table. To enrich the intensity of these moments, we chose a bold, round and dominant typography, with sophisticated details, and neutral enough to dialog with the elements which compose every sub-product. The hand-made illustrations completed the idea of an invitation-brand, accessible and homemade, reaffirming that all are welcome to share every dish. For ALL Fire, we have specifically created all of its graphic design, photographic and tone guidelines, as well as the texts for the book’s introduction and the dust jacket’s flaps.


Compartilhe