Cravo

  • 1
    Criação de marca / Brand creation
  • 2
    Versões da marca / Brand's versions. (Primary Version, Secondary Version, Tertiary Version)
  • 3
    Pictogramas / Pictograms
  • 4
    Ilustrações / Illustrations
  • 5
    Cartazes / Posters
  • 6
    Cartazes / Posters
  • 7
    Cartazes / Posters
  • 8
    Cartazes e cadernetas de atividades / Posters and activity booklets
  • 9
    Manual de capacitação para professores / Qualification manual for teachers
  • 10
    Manual de capacitação para professores / Qualification manual for teachers
  • 11
    Manual de capacitação para professores / Qualification manual for teachers
  • 12
    Manual de capacitação para professores / Qualification manual for teachers
  • 13
    Questionário / Questionnaire
  • 14
    VIS (Visual Identity System)
  • 15
    Processo / Process

Hora de Moverse

Branding / Graphic Design / Visual Identity

  • CLIENTE: Coca-Cola América Latina
  • DATA: 2013
  • EQUIPE: Patricia Clarkson, Pablo Ugá, Rodrigo Borges, Fernanda Xavier, Eduarda Paternot, Deborah Isnard, Lilian Raco, Vivian Mayrink Cirillo

O Cravo criou o nome, a marca, a identidade visual e o tom de voz, além de peças (VIS – Visual Identity System, apresentação para treinamento de professores, peças de ativação para escolas, folder para pais e questionário de pesquisa) para o programa da Coca-Cola que estimula a prática diária de atividade física por crianças de 5 a 13 anos.

O projeto deveria ser bastante didático; proporcionar um fácil entendimento do conteúdo, além de ter forte apelo visual junto ao público sem ser infantil demais.

A partir da marca do Programa passando por cada um dos seus elementos e desenvolvimento, o projeto é resultado de formas vibrantes e de cores com muita energia. Usando uma mistura de elementos, tais como ilustrações, fotografia e tipografia, a identidade abrange o dinamismo do corpo em movimento e a agitação das crianças. Simplicidade também é fundamental para estabelecer um contato direto com o público.

 

Cravo created the brand, the visual identity and the tone, as well as pieces (VIS – Visual Identity System, the presentation for teacher training, activation pieces for schools, folders for parents and research questionnaire) for the Coca-Cola program which encourage the daily practice of physical exercises for children from 5 to 13 years old.

The project is supposed to be very informative, provide an easy understanding of the content, as well as having a strong visual appeal to the public without being too childish.

Based on the program’s brand, going through all of its elements and developments, the result of the project are vibrant shapes and colors with a lot of energy. Using a blend of elements, such as illustrations, photography and typography, the identity comprises the dynamism of a body in movement and the agitation seen in children. Making it simple is also fundamental to establish a direct contact with the public.


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